Logo ontwerp is een belangrijk onderdeel van grafische vormgeving, maar tegelijkertijd ook een van de moeilijkste onderdelen. Een logo is een representatie van uw hele organisatie in een afbeelding en moet dan ook perfect zijn. Daarnaast representeert een logo uw merk of zakelijke identiteit en zorgt het logo voor directe herkenning, het werkt dan ook averechts om uw logo vaak te veranderen. Het ontwerpen van het perfecte logo is dan ook geen eenvoudige taak en vraagt om zorgvuldige planning en overweging. Het vraagt om een duidelijk en helder idee wat betreft het consept en de waarden van uw bedrijf net als een goed begrip van uw doelgroep. Het ontwerp proces houd in: het formuleren van het consept, eerste schetsen maken, het consept afronden, het bepalen van de thema kleuren en het formaat.
Het effectief ontwerpen en gebruiken van een logo vraagt kennis over het menselijk gedrag. Mensen herkennen en reageren op kleuren, vormen, lijnen, lettertypen en andere symbolische vormen omdat deze gebonden zijn aan bepaalde emoties en ervaringen. We begrijpen de noodzaak om menselijk gedrag te begrijpen en klanten te voorzien van logo’s die niet alleen passen bij hun bedrijf, maar ook aansluiten bij hun doelgroep.